Piedāvājam grāmatu piegādi ar OMNIVA pakomātiem (tikai fiziskām personām). Info pasūtīšanas kārtībai: pirkums@raka.lv
16 lpp+ pielikums ISBN 978-9984-46-502-9 Grāmatā ietverti vingrinājumi, kuru var izmantot, lai palīdzētu bērniem novērst šļupstēšanu jeb starpzobu (interdentālo) sigmatismu, kad skaņu S, Z, C, DZ, Š, Ž, Č, DŽ izrunas laikā mēles priekšējā daļa ieņem pozīciju starp zobiem. Grāmatai ir teorētiskā daļa ar skaidrojumu tās lietošanā un praktiskā daļa ar pielikumu, kas sastāv no 13 krāsainiem darba materiāliem – darba lapām. Pirmajā darba lapā apkopota artikulācijas vingrinājumu sērija S skaņas apguvei, bet pārējās 12 lapās ir attēli un vārdi S skaņas nostiprināšanai vārdos. Grāmatas pielikuma materiāli veidoti, balstoties uz vārdu ritmisko struktūru un melodisko plūdumu, tādēļ šo darba materiālu var izmantot ne tikai koriģējot bērna runu, bet arī citos gadījumos, piemēram: nostiprinot latviešu valodas prasmes pirmsskolas un jaunākā skolas vecuma bērniem, kuru dzimtā valoda ir cita, diasporas latviešu ģimeņu bērniem, bērniem ar runas motorās plānošanas grūtībām, ja bērna valodā ir nepietiekams vārdu krājums un grūtības ar vizuāli telpisko uztveri. Grāmatas autore ir logopēde ar vairāku gadu darba pieredzi. Lasītāji jau pazīst viņas grāmatu „Sinepes patskaņu un divskaņu pantiņi”.
Lasīt vairāk8 lpp + spēles kartītes ISBN 978-9984-46-501-2 Gan pirmsskolas un sākumskolas skolotāji, gan logopēdi, teātra mākslas un runas pedagogi savā darbā bieži izmanto tā sauktos „mēles mežģus”- teikumus, kuros dažādās pozīcijās atrodamas grūti izrunājamas skaņas. Grāmatā atrodama spēle, kas rosina bērnus pašiem izdomāt „mēles mežģus” un tā attīstīt savu runu, valodas izjūtu un fantāziju. Spēli veido kartītes ar vārdiem, kuros atrodamas tās skaņas, kuru atšķiršana bērniem sagādā problēmas (piemēram B-P, C-Dz, Ģ-Ķ un citas). Metot metamo kauliņu, bērniem jāatlasa trīs vārdi (kas? ko dara? kur?) un no tiem jāizveido teikums. Vārdus bērni var izvietot jebkurā secībā un papildināt ar citiem vārdiem. Spēli bērni var spēlēt dažādās versijās- kopā ar pedagogu, individuāli, pāros, grupā. Grāmata noderēs logopēdiem, pirmsskolas un sākumskolas skolotājiem, teātra mākslas pedagogiem un vecākiem.
Lasīt vairākISBN 978-9984-46-499-2 Mācību komplekts, kas sastāv no grāmatas - 20 lpp + pielikums ar 108 uzdevumiem un kastīte ar 306 kartītēm, kas palīdzēs bērniem attīstīt fonemātiskās prasmes. Fonemātiskās prasmes (prasmi sadzirdēt, atšķirt, analizēt un sintezēt valodas skaņas) ir pamatprasmes, bez kurām nav iespējama veiksmīga lasītprasmes un rakstītprasmes apguve. Lai tās attīstītu, autore piedāvā spēli, kas mudina bērnus atpazīt vārdu veidojošās skaņas un dažādās grūtības pakāpēs veikt vārda skanisko analīzi. Spēles gaitā analizējamos vārdus bērns atpazīst pēc attēliem, bet analīzi bērnam saprotamā formā mudina veikt uzdotie jautājumi. Tie atrodami uz uzdevumu kartītēm. Šīs kartītes izstrādātas trim vecuma grupām- bērniem no 5 gadu vecuma, no 6 gadu vecuma un no 7 gadu vecuma. Papildus ir jautājumi arī astoņgadīgajiem un deviņgadīgajiem. Ar jaunākiem bērniem spēli var spēlēt pieaugušais sarunā ar bērnu, bet vecāki bērni var darboties paši pieaugušā uzraudzībā. Pieredze liecina, ka šāds darbs ar attēliem, papildināts ar spēles komponentiem, vairāk mudina bērnu pievērst uzmanību vārdiem un to skanējumam. Īpaši svarīgi tas ir tiem bērniem, kuriem konstatēti skaņu uztveres vai izrunas traucējumi. Spēli var izmantot logopēdi, pirmsskolas un sākumskolas pedagogi, kā arī vecāki. (Bērniem paredzētās kartītes var nopirkt atsevišķi. Cena 15,50 EUR.)
Lasīt vairāk96 lpp + uzlīmes ISBN 978- 9984-46-500-5 Metodiskais materiāls piemērots bērniem pirmsskolas un sākumskolas vecumā, īpaši tiem, kuriem ir nepietiekami attīstīta valodas sistēma. Ar tā palīdzību var pilnveidot prasmes uztvert skaņas vārdā, lasīt un izprast tekstu. Grāmatā ietverti uzdevumi bērniem, bet pielikumā atrodamas metodiskas norādes skolotājam. Grāmatu papildina darba burtnīcas „Es te! Vai dzirdi?” 1. un 2. daļa. Materiāla priekšrocība ir tā, ka lasīt un rakstītprasmes apguve te apvienota ar skaņas uztveres un pareizas skaņas izrunas prasmju pilnveidi. Tas arī veicina valodas sistēmas kompleksu attīstību. Materiāla autores ir logopēdijas maģistres un savas izstrādnes pārbaudījušas ilgstošā darbā Rīgas sākumskolā „Valodiņa”. Šīs skolas skolotājas lasītājiem jau pazīstamas ar plaši iecienīto izdevumu „Gudrā ābece”. Materiālu var izmantot arī vecāki, lai veicinātu bērna valodas prasmju attīstību, kas ir arī pamats citu mācību jomu apguvei.
Lasīt vairāk
124 lpp ISBN 978-9984-46-497-8 Mācību grāmatai pielīdzinātā darba burtnīca izstrādāta, balstoties uz MK noteikumiem Nr. 747. (2018. gada 27. novembris) par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem, to skaitā noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem caurviju prasmēs (1. pielikums), sasniedzamajiem rezultātiem matemātikas mācību jomā (6. pielikums) un VISC projekta „Skola 2030” izstrādātās mācību priekšmeta „Matemātika 1.- 9. klasei” programmas parauga daļu, kas attiecināma uz 3. klases 1. mācību pusgadu. Pamatojoties uz to, darba burtnīcā aplūkoti temati „Kā reizina un dala ar 6, 7, 8, 9 un 10?”, „Kā izmanto visas darbības?”, „Ko nozīmē daļa no veselā?”. Autores pievērsušas lielu uzmanību tam, lai attīstītu radošo domāšanu, izpratni par lielumiem un daudzveidīgu matemātisko darbību izmantošanu. Visi uzdevumi pārbaudīti praksē.
Lasīt vairāk
103 lpp + 4 krāsaini pielikumi un 8 melnbalti pielikumi ISBN 978-9984-46-495-4 Grāmatā apkopoti scenāriji svētkiem pirmsskolas izglītības iestādēs, kurus pirmsskolas skolotāji var izmantot tieši vai kā iedvesmas avotu saviem pasākumiem. Autore izvēlējusies gan tos svētkus, kurus pirmsskolas izglītības iestādēs svin visbiežāk, gan piedāvā idejas jauniem svētkiem. Scenāriji apkopoti pa mēnešiem. Daži piemēroti visām vecuma grupām, citi- vai nu 2- 4 gadu vecuma grupai, vai 5-7 gadu vecuma grupai. Scenāriji veidoti kā divu tēlu- Burtu meitiņas un Ciparu meitiņas- ceļojums pa svētku pasauli, Ceļojuma laikā bērni nostiprina arī zināšanas par burtiem un cipariem, apgūt jaunas dziesmas, iepazīst latviešu tradīcijas, mācās radoši izpausties gan vizuālajā mākslā, gan kulinārijā un rokdarbos. Uz to rosina arī nošu pielikums, melnbaltais pielikums radošajiem darbiem un krāsainais pielikums ar izzinošu materiālu. Grāmatas autore ir pirmsskolas skolotāja un logopēde. Lasītāji jau pazīst viņas grāmatu „Pasaku alfabēts”.
Lasīt vairāk40,lpp + krāsainais pielikums ISBN 978-9984-46-494-7 Grāmatā apkopoti metodiskie ieteikumi un materiāli darbam ar skolēniem sporta un veselības mācību priekšmetā 1. klasei, kas skar drošības un veselības jautājumus. Uz kompetences (pratības) attīstību balstītā mācību pieeja sporta un veselības mācību priekšmeta saturu balsta uz divām satura grupām- pamatkustību apguvi un prasmēm, kas saistītas ar fizisko drošību un veselību. Abām kopā ir mērķis veidot skolēna izpratni par veselīgu dzīvesveidu un fizisko aktivitāšu lomu tajā. Pamatkustību apguvi skolotājs var plānot, novērojot katras skolēnu grupas progresu. Piedāvātie materiāli sniedz iespēju papildināt kustību nodarbības ar sarunām un aktivitātēm, kas saistās ar drošības un veselības jautājumiem. Piedāvātos materiālus skolotājs var izmantot visa gada garumā pēc saviem ieskatiem. Pirmajā klasē ietverti temati „Kādas būs mūsu sporta un veselības stundas?” (iepazīstina skolēnus ar to, ko viņi apgūs jaunajā mācību priekšmetā, kur un kā notiks mācību nodarbības), „Kā ģērbties fiziskajām aktivitātēm?” (rosina skolēnus pašiem rūpēties par fiziskajām aktivitātēm piemērotu apģērbu), „Kā kustēties droši?” (rosina skolēnus pašiem novērot savas darbības un secināt, kā jārīkojas, lai nepadraudētu savu un citu drošību) un „Kā fizisko aktivitāšu laikā radīt sev un citiem labu noskaņojumu?” (rosina skolēnus padomāt par to, kā viņi veido attiecības ar klasesbiedriem fizisko aktivitāšu laikā). Temati veicina to prasmju apguvi, kas paredzēta MK noteikumos Nr. 747. „Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem”. Metodisko materiālu kopā ievietota arī atbilstīga mācību programma ar vērtēšanas kritērijiem. 1.klasei domāto materiālu kopu turpina materiāli 2. un 3. klasei.
Lasīt vairāk84 lpp ISBN 978-9984-46-492-3 Izdevums turpina teātra mākslai veltīto grāmatu sēriju, kas aizsākās ar Lāsmas Gredzenas un Viļņa Purēna grāmatu „Teātra māksla 1.-3. klasei”. Arī šajā izdevumā teātra māksla raksturota kā viens no mākslu veidiem, turklāt tādiem, kas apvieno vairāku mākslu sasniegumus. Grāmata veidota, balstoties uz MK noteikumos Nr.747 par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem (27.11.2018) noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem caurviju prasmēs (minēto noteikumu 1. pielikums), kā arī sasniedzamajiem rezultātiem kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā (minēto noteikumu 4. pielikums) un projektā „Skola 2030” izstrādātā mācību priekšmeta programmas parauga „Teātra māksla 1.–9. klasei” tematisko plānojumu. Saistībā ar to 4.–6. klasē skolēni apgūst etīdes veidošanu, publiskās runas prasmes un ainas (lugas fragmenta) iestudēšanas pamatus. Precizēta un ar grāmatu saistīta mācību programma ievietota pielikumā skolotājiem un vecākiem. Kā būtisks papildinājums grāmatā ievietoti materiāli, kas rosina skolēnus iepazīt teātra vēsturi pasaulē un Latvijā. Grāmata paredzēta būtiskāko teorētisko konceptu apguvei un piedāvā idejas dažādiem ar teātra mākslu saistītiem vingrinājumiem. Tas ir pamats, uz kura skolēni un skolotājs var veidot radošas un izzinošas stundas.
Lasīt vairāk112 lpp ISBN 978-9984-46-493-0 Grāmatu komplektā apkopti vingrinājumi, ar kuru palīdzību bērni var apgūt pareizu skaņas “r” izrunu. 3. grāmata veltīta daudzveidīgiem vingrinājumiem, ar kuru palīdzību var attīstīt prasmi atšķirt skaņas R un L. Arī šajā grāmatā materiāli ir ar pieaugošu grūtības pakāpi. Vieglākie piedāvā vingrinājumus ar burtu izrunu, nākamie- ar zilbju izrunu, vārdu izrunu, vārdu savienojumu izrunu. Kopu noslēdz darba labas, kas palīdz attīstīt teikumu izrunu. Darbu interesantāku padara tas, ka materiāls ir maksimāli vizualizēts- dominē pētāmie zīmējumi, vizuālās mīklas un citi bērniem interesanti vizuālie avoti. Līdz ar to vingrināšanās process padarīts rotaļīgāks, bagāts ar pētījumiem un atklājumiem. Autore ir praktizējoša logopēde, kuras grāmatas “PBD- mūs var atšķirt!”, “Kur pazūd garumzīmes?”, “Lasu un izprotu!” jau guvušas lielu lasītāju atzinību. Grāmatu komplektu var izmantot logopēdi, pirmsskolas un sākumskolas skolotāji, kā arī vecāki, kuru bērniem ir minētā problēma.
Lasīt vairāk